عشق ما حلماعشق ما حلما، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره
ازدواج عاشقانه ماازدواج عاشقانه ما، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 9 روز سن داره
باباجونی باباجونی ، تا این لحظه: 40 سال و 6 ماه و 16 روز سن داره
مامانی مامانی ، تا این لحظه: 37 سال و 13 روز سن داره

عشق ما؛حلما

هشدار؛ پیامک خطرناک روز عاشورا

1391/9/9 14:11
نویسنده : مامان و بابا
529 بازدید
اشتراک گذاری

سه شنبه شب بود که استاد رجبی دوانی دربرنامه ای تو شبکه قرآن یا شبکه سه بحثی جالب در خصوص عاشوا مطرح کردن و در بخشی از اون در خصوص  پیامکی که به این مناسبت ارسال شده بود صحبت کردن که هم خیلی جالب بود و هم دردناک به همین خاطر تصمیم گرفتم اونو تو وب نقل کنم تا بدونیم دشمن تا کجاها کار کرده و خیلی از ما هم متاسفانه تو این زمینه ها هیچ کار نمی کنیم؛ بهر حال دیدم سایت فرهنگ نیز مطلب مختصری تو این زمینه نوشته که بهتر دیدم اونو تو اینجا بیارم؛

به گزارش فرهنگ نیوز: در طول تاریخ، دشمنان اسلام دریافته اند یکی از کلیدی ترین عوامل حیات اسلام خون شهدای کربلا و نهضت حضرت سید الشهداست. اما آنچه حائز اهمیت است شناخت سلاح های دشمن و نحوه ایجاد تشکیک آنهاست. 

یکی از این ابزارها، ایجاد تشکیک در اهداف عاشورایی و ارزش های آن با زبان به ظاهر دوستانه است. به عنوان مثال پیامکی در اوج روزهای عزاداری اهل بیت (ع) به صورت انبوه منتشر گردید که یکی از مصادیق این موضوع می باشد. در این پیامک عنوان شده است:
"محرم و صفر زمان بالیدن است نه فقط نالیدن، بساطش آموزه است نه موزه، تمرین خوب نگریستن است نه خوب گریستن، نماد شعور مذهب است نه فقط شور مذهب. منتظران مهدی (عج) به هوش باشند که حسین(ع) را منتظرانش کشتند."
استاد رجبی دوانی در برنامه ای تلویزیونی در این باره گفت:
ظاهر پیامک بسیار حکیمانه است. اما بسیار آرام و حساب شده با کلمات بازی شده است. اوایل پیروزی انقلاب بعضی روزنامه ها چنین تشکیک هایی را ایجاد نمودند که امام فرمودند عزاداریها باید به همان صورت انجام شود و هرچه داریم از محرم و صفراست. 
حضرت را منتظرانش به شهادت نرساندند. منتظران حضرت در کوفه نماندند و از آنجا گریختند. تعدادی دیگر نیز چون حجاج ابن مسروق، نافع ابن هلال و ... در بین راه خود را به امام رساندند. آنها از منتظران بودند. لذا نباید تصور کرد که این پیامک ها از واقعیتی سخن می گویند."
گریه موضوعی است که بسیار مورد اهمیت و ارزش در عزاداری اهل بیت است. گریه و روضه، ابزاری است که اهل بیت علیهم السلام بسیارمورد توجه قرار داده اند. در حقیقت میان گریه و شعور دینی تناقضی وجود ندارد.
حجت الاسلام قرائتی نیز در برنامه سمت خدای روز گذشته با عنوان کردن این موضوع که مراجع ما بیش از همه گریه می کردند و بیش از همه هم فکر می کردند در پاسخ به تشکیک دیگری که وهابیت درباره زیارت و طواف حرم امام حسین علیه السلام می نمایند گفت:
 
 
در حج یک کعبه داریم که حاجیان دورش می گردند. در کنار آن حجر اسماعیل است که حاجیان نباید از داخل آن طواف کنند. یعنی در حین طواف به خانه ی خدا باید دور حجر اسماعیل هم بگردند.اینجا قبر اسماعیل است. اسماعیل چه کرده که همه باید دور او بگردند. اسماعیل به پدرش گفت: آنچه خدا امر کرده است انجام بده (إفعل ما تؤمر)چون این پسر 13 ساله تسلیم خدا بود همه باید دور قبرش بگردند. حال ببینیم امام حسین علیه السلام چه کرد. اسماعیل یک نفر بود. حضرت ابا عبدالله (ع)، خودش و خاندانش را فدای اسلام کرد. حال نباید دور ضریحش بگردیم؟
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

علامه کوچولو
9 آذر 91 14:25
احسنتم
مطالبتون عالیه من که حظ میبرم خدا توفیقاتتون رو روز افزون کنه


فدای تو عزیز دلم بووووووووووووووس
عمه جون
9 آذر 91 16:21
وای برما
بابای امیرحسین
9 آذر 91 21:28
اسمش را خوانده بودم. تا حدود زیادی با آن موافقم و با تمام احترامی که به دانشمند بزرگوار جناب آقای دوانی دارم با نظر ایشان مخالم. تنها بخشی از منتظران حضرت خود را به ایشان رساندند. 1.نامه های فراوانی که امام در برخورد با حر آنها را ارائه نمود خودش شاهد این مثل است. بودند کسانی که بر امام نامه نوشتند که بیا درختان ما میوه داده است و ... و در مقابل امام ایستادند.2. کوفیان مگر منتظران اماام زمانشان نبودند. حداقل 20هزارنفر که با مسلم بیعت کردند،آنها منتظرش بودند.
3.خوب نگریستن همان بصیرت است همان تعیین اولویتهاست که دیگر میدانیم بی بصیرتی خواصی چون سلیمان سورد خزایی یا سایر خواص دیگر موجب شهادت مسلم شد. خوب نگریستن یعنی اولویت دادن به نماز اول وقت حتی در میدان جنگ. اگر بپذیریم عاشورا یک کلاس است سر کلاس باید بسیار خوب نگاه کرد و نگریست. اگر خوب نگاه کنی مطمئنا آنقدر دردت عمیق میشود که دیگر گریه ات بند نمیاید.صحبتی از آقای پناهیان 10 سال پیش هنوز در ذهنم هست"گریه بر عزت امام حسین".3. خوب نگریستن یعنی عارفا بحقه بودن که در روایات و زیارات در مورد اهل بیت می خوانیم.
اتفقا برخی جاهای پیامک حکیمانه است: نه فقط نالیدن. یعنی برحسین بنالیم اما بر او ببالیم که چنین سرور آزاده ای داریم. چه مولای عزتمندی داریم(نه مولایی که خاک بردهانم عیاذ بلله خوار و ضعیف و ذلیل شد) فقط در هییت و عزا دنبال شور نباشیم، شعور حسینی خود را بالا ببریم.
شاید بهتر بود مینوشت:تمرین خوب نگریستن در مکنار خوب گریستن
ببخشید طولانی شد...


خیلی ممنون از لطف و توضیحات خوبتون؛ البته نظر من هم در این خصوص صد در صد با استاد دوانی یک نیست و اتفاقا در این پیامک اون کلمه فقط کارو درست کرده و اگر این کلمه نبود و حذف شده بود جای تامل بیشتری داشت؛ امااین مطلبو نوشتم تا همه بدونیم هر پیامکی که میاد و ظاهر قشنگ و بعضا عرفانی ومذهبی داره ممکنه واقعا قشنگ نباشه مثل پیامکی که از قول دکتر شریعتی منتشر شده به این مضمون که ترجیح میدهم با کفشهایم راه بروم و به خدا فکر کنم تا اینه در مسجد باشم و به کفشهایم فکر کنم که گفته ی خطرناک و اشتباهیه؛ بهر حال خیلی ممنون از بذل توجه شما

مامان ابوالفضل
14 آذر 91 12:34
ممنون از مطالب خوبتون مثل همیشه عالی عاشورا و نهضت امام حسین علیه السلام ابعادبسیار گسترده و پیچیده ای داره که به نظرم هر کسی میتونه تنها شاید ذره ای از اونو درک کنه ...